piątek, 1 grudnia 2023

CZY TO PTAK? CZY TO SAMOLOT? NIE, TO...

 ...to nowa premiera na TKT! Jakiś czas mnie tu nie było, a przynajmniej nie pisałem wstępniaków na stronę. Trochę działałem zakulisowo, trochę się pobyczyłem, trochę byłem zajęty życiem prywatnym. W każdym razie nikogo to nie obchodzi. Na pewno za to obchodzi was kolejna dawka przygód Konga Kenana, który stawia swoje pierwsze kroki jako chiński Nowy Super-Man! Bardzo lubię Gene'a Luena Yanga, scenarzystę tej serii – pisał on w DC kilka naprawdę ciekawych rzeczy, nad którymi może w przyszłości się pochylę w zakresie tłumaczenia, jednak w szczególności chciałbym polecić Wam jego autorskie komiksy spoza amerykańskiej Wielkiej Dwójki. W okolicach maja na Disney+ wjechał nawet pierwszy sezon serialu o tytule Urodzony w Ameryce, który powstał na podstawie jego powieści graficznej American Born Chinese. Zarówno serial, jak i komiks polecam, bo stanowią niezłą rozrywkę, jednocześnie nie taką całkowicie bezrefleksyjną. To samo jednocześnie można by powiedzieć o Nowym Super-Manie, który mocno polega na dość prostym, ale nieźle poprowadzonym pomyśle „chińskich podróbek” superbohaterów, osadzonym w konwencji opowieści o dojrzewaniu. Dzisiaj prezentujemy następne dwa odcinki historii Konga Kenana i jego przyjaciół, a kolejne pojawią się już wkrótce, bo w ramach corocznej premiery świątecznej. Zapraszam do lektury!

NOWY SUPER-MAN #3-4

~ Tymexbot



2 komentarze: