sobota, 1 maja 2021

MAJÓWKĘ 2021 CZAS ZACZĄĆ!

Na dworze robi się coraz cieplej, słoneczko zaczyna piec w kark, na osiedlach można dostrzec wywieszone flagi. Oznacza to, że majówkę czas zacząć! A my wam w tym pomożemy, premierując kontynuację przygód Spider-Mana z Brooklynu. I tym razem nie minął rok od ostatniej premiery, jak to miało miejsce przy okazji poprzedniej premiery z translacją tego komiksu. Po chwili oddechu i przepracowaniu traumy, Milesa Moralesa czeka kolejna wielka bitwa. Lecz przed nią musi skonfrontować się ze swoim wujkiem, który... Żeby dowiedzieć się, co zrobił wujek Milesa, musicie przeczytać najnowsze numery tej zacnej serii. Mając formalności za sobą, chciałbym przywitać na naszym blogu nowych czytelników z Discorda jednej z największych polskich grup robiących napisy do filmów i seriali, którzy ostatnio tłumnie zawitali na naszego bloga. Jest nam bardzo miło, że wciąż rozrasta się grono czytelników komiksów, które tłumaczymy, oraz za wasze pozytywne komentarze i propozycje. Kończąc ten post, pozwolę sobie na drobną prywatę i podziękuję użytkownikowi Discorda Grzegorzowi Florydzie za to, że pomaga mi prowadzić kącik komiksowy, oraz użytkownikowi Fantagiro, który kiedyś udostępnił naszą poprzednią premierę na tymże serwerze Discord i tym samym sprowadził nowych czytelników, a może wkrótce stałych bywalców. Ale, ale, podziękowania należą się też Recwindowi za to, że wkleja kolejne numery Milesa, pomimo że kolejka innych skryptów cały czas rośnie i zdaje się nie maleć, oraz T#Mowi, za to, że dzielnie korektuje moje babole. Na koniec nie zostało mi nic innego jak życzyć wam wszystkim przyjemnego odpoczynku przy dobrym napitku i lekturze. Do przeczytania przy następnej premierze :)

MILES MORALES - SPIDER-MAN #11-12


~Superior Krauzerek

53 komentarze:

  1. Dzięki za kolejne numery Milesa. Jest szansa, że jeszcze w tym roku udostepnicie Sagę Klonów Milesa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetłumaczyć nie jest ciężko, bo jestem na bieżąco z serią i tłumaczę nowy numer co miesiąc. Gorzej z wklejką. Główny grafik jest mocno zajęty i ma dużo spraw na głowie. Niestety nie jest w stanie się rozdwoić, a nawet potroić, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość i dziękować mu, że w ogóle się podjął tego projektu i robi to solidnie.

      Usuń
  2. Widzę Milesa klikam bez zastanowienia. Dzięki za kolejne numery i oby pojawiał się częściej na waszym blogu��

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozdrawiam ponownie z Discorda. Odwalacie kawał dobrej roboty i z chęcią sięgnę po komiksy ze Spider-Manem od was

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy będzie można przeczytać u was zapowiedzianego Batmana Beyond i Spider-Mana 2099? Nie mogę się doczekać bo lubię tych dwóch bohaterów i miasta przyszłości w których walczą

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj Egmont wypuścił katalog z zapowiedziami na ten rok i nie ma w nim kolejnych tomów Power Rangers. Wrócicie do tej serii i będziecie ją kontynuować? W Polsce zakończyło się na wstępie do eventu Shattered Grid. Planujecie tłumaczyć poboczne serię jak Go Go Power Rangers, które łączy się z główną serią podczas tego eventu i inne historie jak Soul of Dragon?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest taki plan, żeby wrócić, ale też wszystko się okaże.

      Usuń
    2. Ja od siebie dodam, że bardzo mnie cieszy fakt, że będę mógł kontynuować serię z Power Rangers, bo to kawał solidnego komiksu i dobrze się go czyta i tłumaczy

      Usuń
    3. Ale fajnie słyszeć takie wiadomości. Czekam z niecierpliwością na kontynuację przygód tęczowych wojowników

      Usuń
  6. Discord atakuje! Wpadłem zostawić tylko komentarz ale chyba zostanę ma dłużej. Fajne komiksy robicie

    OdpowiedzUsuń
  7. Będzie można u was przeczytać kontynuację Spider-Man/Deadpool? SpiderCouple zrobiło kiedyś kilka numerów i seria umarła niedokończona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mamy planów na kontynuację Spider-Man/Deadpool.

      Usuń
  8. Proponuję serię Spider-Verse, która wyszła po filmie Into the Spiderverse. https://readcomiconline.li/Comic/Spider-Verse-2019

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie planuję w najbliższym czasie (około 2 lata) brać tego typu projektów. Chcę skończyć to co mam zaplanowane od dłuższego czasu i potem spróbować swoich sił w projekcie spoza Marvela i DC. Może coś z Image, Black Mask, albo Aftershock jak robili to chłopki wcześniej na naszym blogu i polecają mi kilka serii.

      Usuń
  9. Dzięki za komiksy i nawzajem życzę w tegoroczną majówkę

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale dzisiaj mnie dobroci spotykają. Wielkie dzięki za Milesa i oby więcej i częściej pojawiał się u was w premierach

    OdpowiedzUsuń
  11. Opłaca się wam tyle tyrać przy tym za darmo, czy dostajecie z tego jakaś kasę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem to nie ma tak, że opłaca się albo że nie opłaca. Gdybym miał powiedzieć, co cenię w życiu najbardziej, powiedziałbym, że ludzi. Ekhm... Ludzi, którzy podali mi pomocną dłoń, kiedy sobie nie radziłem, kiedy byłem sam. I co ciekawe, to właśnie przypadkowe spotkania wpływają na nasze życie. Chodzi o to, że kiedy wyznaje się pewne wartości, nawet pozornie uniwersalne, bywa, że nie znajduje się zrozumienia, które, by tak rzec, pomaga się nam rozwijać. Ja miałem szczęście, by tak rzec, ponieważ je znalazłem. I dziękuję życiu. Dziękuję mu, życie to śpiew, życie to taniec, życie to miłość. Wielu ludzi pyta mnie o to samo, ale jak ty to robisz?, skąd czerpiesz tę radość? A ja odpowiadam, że to proste, to umiłowanie życia, to właśnie ono sprawia, że dzisiaj na przykład tłumaczę komiksy, a jutro... kto wie, dlaczego by nie, oddam się pracy społecznej i będę ot, choćby sadzić... z, to znaczy... marchew.

      A na poważnie - translacje komiksów to nasze hobby, które wykonujemy i udostępniamy w pełni nieodpłatnie.

      Usuń
    2. O matko i córko... Przez te wszystkie lata obserwacji PST i czynnego w niej udziału nie spotkałem się z podobnym pytaniem dotyczącym "opłacalności" tworzenia translacji: może to zmiana pokoleniowa i pora umierać? ;) Fajno, że macie u siebie sporo ruchu na blogu, ale odnoszę wrażenie, że większość komentujących jest młodociana (delikatnie to ujmując) i pewnie stąd te "koncerty życzeń" i pytania jak wyżej. Polecam na przyszłość nowym fanom translacji dokładniejsze przyjrzenie się informacji na końcu (albo na początku w innych grupach) każdego komiksu, gdzie stoi jak byk: "od fanów dla fanów, nie na sprzedaż", co chyba wyraźnie daje do zrozumienia, że to hobbystyczne podejście bez najmniejszych profitów. Ja ze swojej strony tylko dodam, że przewalanie tłumaczeń na gryzonia, warezy i płatne hostingi skutecznie mnie zniechęcają do dalszej zabawy i powrót do dawnej aktywności nie wchodzi w rachubę. Dzięki za kolejną porcję rozrywki i udanej majówki!

      Usuń
  12. Witam z Discorda. Widzę u was w zapowiedziach Batman Beyond. Planujecie może tłumaczyć nową serię Batman The animated series na podstawie serialu?

    OdpowiedzUsuń
  13. Może pomyślisz nad przetłumaczeniem jakiegoś komiksu z Lokim? W czerwcu wychodzi serial i fajnie byłoby coś przeczytać. Wiesz może czy Project Haven będzie go tłumaczyć?

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiecie może, czy może gdzieś przeczytać po polsku komiksy z Falconem i Zimowym Żołnierzem? Albo coś z She-Hulk i Shang-Chi? Chcę się przygotować na seriale, ale nigdzie nie mogę znaleźć komiksów z nimi po polsku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Falcon i Zimowy Żołnierz pojawiają się gościnnie w miniserii Hawkeye - Freefall, którą tłumaczymy. Na CFC jest też dostępne parę zeszytów serii Captain America - Sam Wilson.

      Usuń
    2. Masz może link do tego Sama Wilsona?

      Usuń
    3. A proszę bardzo:
      https://grupa-cfc.blogspot.com/2019/05/captain-america-sam-wilson.html?m=1

      Usuń
  15. Trafiłem tu wczoraj wieczorem z Discorda i znalazłem Runaways vol.5. Mega mi się spodobała historia i przeczytałem wszystkie numery jakie były od razu. Planujesz kontynuować tłumaczenie tego komiksu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Druga historia czeka na dokończenie tłumaczenia.

      Usuń
    2. Muszę zebrać się w sobie, żeby przysiąść i dokończyć drugą historię, ale Batman Beyond cały czas mi to utrudnia🤣 Ale mogę obiecać, że zamierzam przetłumaczyć cały vol.5

      Usuń
  16. Widzę, że tłumaczysz komiksowy z Spider-Manem z PS4. Może zainteresuje cię tłumaczenie nowego komiksu God od War od Dark Horse comics? Wyszły trzy numery. Seria będzie krótka bo chyba 6 numerów i mało tekstu. Będziecie miał dużo wejść jak to zrobisz, bo God of War jest teraz na topie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że Egmont to u nas wyda w Polsce, ponieważ od jakiegoś czasu prowadzą linię komiksów growych.

      Usuń
    2. Chętnie bym się zabrał za tłumaczenie tego nowego God od War, nawet miałem już w planach zaczynać tą serię, ale Egmont i jego plany odnośnie wydawania komiksów na podstawie gier ostudził mi zapał. Na razie zapowiedzieli w ramach tej inicjatywy Horizon Zero Dawn i wydali Cyberpunk Trauma Team, ale jestem prawie pewien, że gdy God of War dobiegnie końca, to jeszcze w tym roku mogą go ogłosić w zapowiedziach.

      Usuń
  17. Ha, ha! Wejść i komentarzy faktycznie sporo, do tego „koncert życzeń”, ale najbardziej mnie rozbawiło pytanie kolesia (?) o ksywce baju: dlaczego go okłamałeś, Tymex? Przecież od dawna wiadomo, że wspieramy żydowsko-masońskie loże, układamy się z Reptilianami i mamy siano od Gatesa: ja zaraz śmigam na polowanie, bo brakuje mi krwi na macę i może uda mi się trafić kilku gnojków ;) A poważniej, to chyba warto nadmienić, że co prawda to nasze hobby, ale mamy tez prywatne życia i inne zainteresowania, więc zanim ktoś napisze „kiedy to albo tamto?” czy „zrobicie może taki a taki komiks?”, to lepiej się chwilę zastanowić nad tym, co samemu się oferuje innym… Udanej majówki (przez ostatnie 20+ lat chyba tylko raz świętowałem w Polsce) i dzięki za kolejne przygody Milesa!

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki za nowości :):)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gdyby nie Discord nie dowiedziałbym się, że można przeczytać w internecie komiksy po polsku, które nie wychodzą w Polsce. Fajna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  20. Pozdrowienia od PH. Chyba zacznę częściej tu zaglądać, bo macie tu dużo dobroci do czytania i na tym się chyba nie skończy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zyskaliście nowego czytelnika :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przysłał mnie mnie tu Krauzerek z Discorda i widzę, że tego bloga prowadzi kilka osób. Fajna ta wasza strona. Powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. TuchozzohcuT2 maja 2021 13:18

    Zaproszono nas do raida, więc się przyłączam. Fajnie, że wam się chce tłumaczyć komiksy, bo nie stać mnie na kupowanie wszystkich nowości od Egmont, a nie znam za dobrze angielskiego. Dziękuję za waszą pracę i mam nadzieję na masę innych fajnych komisów z Marvela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko zaznaczę, że komiksowe grupy translacyjne nie powielają komiksów wydanych przez oficjalne wydawnictwa, a kiedy te zapowiadają coś z naszych serii, zaprzestajemy ich publikacji! Poza tym zachęcam do odwiedzin innych, braterskich stron grup translacyjnych, do których możecie znaleźć linki z prawej strony pod hasłem "POLECANE MORDY".

      Usuń
  24. Panowie z tego co widziałem jest już wydane 25 nr Milesa, wiec macie mała obsuwę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obsuwa to normalna rzecz. Co mam ci powiedzieć?

      Usuń
    2. No jak to co? Pokajaj się, załóż włosienicę, zerwij z dziewczyną/żoną/kochanką, olej studia albo rzuć pracę i do skryptów i wklejek marsz! Przecież to taki wstyd, że obsuwa i Pan Ładny to wytyka… A poważniej to zrobiłbym sobie przerwę z Milesem i zwiększył dystans tak do 30-40 zeszytów pomiędzy tymi przetłumaczonym a oryginałami: na mnie tak działa popędzanie i szybciej olałbym projekt, niż się w te pędy za niego chwycił, bo jakiś zniecierpliwiony czytelnik bacikiem wywija. Trochę szkoda mi było swojej absencji w tej serii, ale po takich tekstach chyba lepiej, że już nie jestem zamieszany w powstanie translacji, bo zepchnąłbym ja na jak najdalszy plan… Róbcie swoje w swoim tempie i ignorujcie takie roszczenia, a najlepiej publikujcie tylko dla wybranych znajomych, to może się pacnie w czoło jeden z drugim ;)

      Usuń
  25. acha jest też już koejna seria punishera - 18 numerów, czy zamiezracxie tłumaczyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy chętnego tłumacza na Punishera Rosenberga (o którym mówisz), ale zobaczymy, jak to będzie.

      Usuń
  26. Chłopaki żyjecie?, bo już chyba po majówce był czas wytrzeźwieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po majówce wytrzeźwieliśmy, ale za to sesja zmiotła nas z planszy. Na szczęście już lipiec, dochodzimy do siebie i już wkrótce zaczynamy cykl premier!

      Usuń
    2. Tęsknisz za nami? To miłe z twojej strony. Na deficyt komiksów nie można narzekać bo koledzy z innych grup translacyjnych wydali podczas naszej nieobecności całą masę komiksów i ciągle premierują kolejne. Ale tak jak napisał Tymexbot, sesja zmiotła nas z planszy. Ale wzięliśmy szmatę za włosy, zdaliśmy i w wakacje wrócimy ze świeżą energią i nowymi komiksami.

      Usuń
  27. Panowie, a jeśli to nie tajemnica to co pierwsze zamierzacie opublikować?- Ja osobiście liczę na dokończenie ghost raidera, redneck i daredevila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że to wielka tajemnica. Ale mogę powiedzieć o statusie wspomnianych serii. Finał Ghost Ridera wkleja się. Następne numery Rednecka są gotowe, a kolejne leżą u mnie na grafice. Daredevil w liczbie sztuk pięć jest przetłumaczony i sprawdzony przez korektora. Mam nadzieję, że jesteś kontent z tych informacji :D

      Usuń
  28. Kiedy można spodziewać się u Was jakiejś premiery?

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy strona jeszcze funkcjonuje? Ostatnio wpuściliście coś ponad trzy miesiące temu?

    OdpowiedzUsuń